Sunday, May 11, 2008

Tapak Kuil Muniswara


YB Roslan dikalungkan Bunga Malai

Bersama Ajk Kuil

Kuil Muniswara Kg Sg lidin.
10/05/5.15p.m
Ajk Kuil Muniswara telah menjemput YB Roslan & YB Osman,dalam satu mesyuarat ajk kuil untuk membincangkan masaalah yg dihadapi oleh mereka berkenaan Tanah tapak Kuil itu.
Jam 5.15 YB Roslan bersama rombongan beliau ajk seketeriat Parlimen,ditemani oleh sdr Rani mewakili YB Osman,telah diberi penerangan oleh Penasihat kuil Muniswara DR Poobalan ,bahawa tapak kuil tersebut terlibat sama dalam pengambilan untuk pembinaan Landasan Berkembar.
Dr Poobalan juga mengatakkan bahawa permohan telah pun dimajukkan pada pihak yg bertanggjawab +-2 tahun yg lepas,tapi hingga kini masih tiada sebarang keputusan dari Pihak tersebut.Beliau juga memohon jasa baik YB,YB supaya perkara ini dapat di selesaikkan secepat mungkin,dimana pihak kuil telah memohon sebuah tapak kosong bersebelah tapak kuil yg tidak terlibat dgn Projek Landasan.
Dlm ucapan YB Roslan beliau akan panjangkan surat sokong pada pihak yg bertangungjawab memandangkan kuil tersebut telah berusia +30 tahun dan penduduk sekitar bukan saja jadikan kuil tersebut sebagai tempat beribadat tapi juga menjalankan aktivit2 sosial.
Beliau juga berjanji akan berkhidmat kpd semua rakyaat tanpa mengira kaum atau pun parti.
Beliau turut menyentuh ,untuk menjadi seorg rakyaat yg baik sudah semestinya beragama,dan juga beliau turut mengingatkan bahawa ISLAM tidak pernah atau menyuruh mana-mana org Islam menzalimi atau menyakiti mana -mana kaum atau pun agama.
Sebagai seorg Muslim yg baik sepatutnya berbaik-baik dgn semua tanpa mengira kaum atau pun agama.Jangan sesekali menjadi orang -orang yg tak beragama.
:baspas

3 comments:

Hebatnyer Melayu said...

salam.........

cara diklaungkan bunga malai itu sebijik mcm pemimpin BN. dah xder cara dan tempat lain ke nak dibawa berbincang dan lg pun nak juga dikalungkan bunga malai yang menjadi simbol agama hindu itu. bagus laa yB teruskan usaha YB untuk menjahanamkan MElayu dan Islam.

Anonymous said...

oiii budak bodoh...itu malai kita taruk kita punya pasallah ..lu melayu bodoh diam saja..pigi mengaji sama ustas...baru ada akai..
lu jgn mengaji itu ustas umno...itu org pun macam otak bodoh macam lu juga..bukan dia mau ajar islam yang betul..dia ajar islam yang dia untung saja..bodoh punya melayu...

Anonymous said...

itu bunga malai lu cakap simbol hindu ke..mameang betul punya bodoh lah lu ini